Informace o stravování
Informace ke stravování ve školní jídelně při ZŠ Lutín ve školním roce 2022/2023
1) Žáci a zaměstnanci ZŠ Lutín se mohou stravovat v jídelně při ZŠ za dotované stravné státem (to znamená, že platí pouze cenu za potraviny, ne provozní a mzdové režie), a to v době jejich pobytu ve škole, nikoliv v době jejich nemoci a nikoliv v době prázdnin. Pokud žák onemocní, může si rodič první den nemoci dítěte oběd odebrat do jídlonosiče. V další dny nemoci již nelze obědy za dotované stravné odebírat, a je povinností rodičů obědy odhlásit!
Pokud by si rodiče přáli pro nemocné dítě nebo v době prázdnin obědy odebírat, bude se jednat o doplňkovou činnost, a cena oběda bude zahrnovat plné náklady na přípravu i provozní a mzdové náklady. Zaměstnanci školy nemají v době nemoci (ani první den nemoci) a o prázdninách nárok na dotované stravné, kromě přípravného týdne.
2) Cena oběda se dle školského zákona neřídí třídou, ale věkem žáka. Takže se může stát, že někteří žáci ve čtvrté třídě přejdou do druhé věkové kategorie, neboť ve školním roce 2022/2023 (včetně měsíců července a srpna) dosáhnou věku 11 let, a někteří žáci osmých tříd přejdou do třetí věkové kategorie, neboť ve školním roce 2022/2023 (včetně měsíců července a srpna) dosáhnou věku 15 let.
3)Cena státem dotovaného stravného pro žáky a zaměstnance podle kategorií, a porce syrového masa podle školských norem a kategorií je:
1.kategorie: 7 – 10 let 30,– Kč porce syrového masa na žáka 60g
2.kategorie: 11 – 14 let 35,– Kč porce syrového masa na žáka 70g
3.kategorie: 15 a více 40,– Kč porce syrového masa na žáka 80g
zaměstnanci (po dotaci z FKSP) 22,– Kč porce syrového masa na strávníka 80g
Cena státem nedotovaného stravného pro cizí strávníky (tzv. doplňková činnost) a porce syrového masa podle školských norem je:
cizí strávníci 75,– Kč porce syrového masa na strávníka 80g
cizí strávníci – důch. ZŠ 52,– Kč porce syrového masa na strávníka 80g
(po dotaci z FKSP)
4) Všechny strávníky, kteří odebírají obědy do jídlonosiče upozorňujeme, že strava je určena k přímé spotřebě a nesmí se dále skladovat, ohřívat, zchlazovat a zmrazovat. Dále žádáme strávníky, aby měli jídlonosiče čitelně popsány jménem a čisté.
5) Ve školní jídelně při ZŠ Lutín je zaveden výdejní systém pomocí stravovacích čipů, čip si každý nový strávník zakoupí v kanceláři vedoucí jídelny na začátku školního roku. Karty se již nebudou používat. Pokud má žák nebo strávník čip z minulého školního roku, může ho používat nadále.
Cena čipu je 121,– Kč, Po zakoupení zůstává vlastnictvím strávníka.
Pokud strávník ukončí stravování, čip se nevykupuje zpět. V případě, že dojde ke ztrátě musí si strávník koupit nový čip.
6) V naší jídelně si mohou žáci a ostatní strávníci vybírat ze dvou hlavních jídel, a to dva dny předem. Stravu objednávejte přes internet na www.strava.cz, přihlásit se můžete i prostřednictvím stránek školy (odkaz strava). Přihlašovací údaje pro strávníky sdělí vedoucí jídelny. Je nutné, aby všichni strávníci používali čipy.
Objednací terminál ve školní jídelně již nebude od 1.9.2022 v provozu. Výdejní terminál bude používán běžným způsobem.
7) Odhlášky a přihlášky ke stravování přijímá v kanceláři vedoucí jídelny Lada Kuchařová, nebo pověřená osoba (paní kuchařka). Odhláška nebo přihláška ke stravování může být nahlášena osobně či telefonicky na telefonním čísle: 585944481, 774480565.
Upřednostňujeme však přihlašovat a odhlašovat stravu přes internet na www.strava.cz. Číslo jídelny je 3165. Objednávky stravy můžete provádět nejpozději dva dny předem do 14:00 hodin, odhlášky nejpozději den předem do 14:00 hodin, později již nebude možné změnu provést.
8)Provozní doba kanceláře vedoucí jídelny pro strávníky je 7:30 – 8:00 hod., 11:00 –14:00 hod.
9)Výdej obědů ve školní jídelně při ZŠ Lutín:
11:00 – 11:15 hod. DPS do jídlonosičů
11:15 – 11:45 hod. cizí strávníci a nemocné děti do jídlonosičů
11:45 – 13:00 hod. Obec Lutín a ostatní cizí strávníci v jídelně pro cizí strávníky
11:45 – 14:00 hod. žáci a zaměstnanci školy dle rozvrhu hodin
14:00 – 14:15 hod. zaměstnanci ŠJ
10) Stravné je možné hradit:
a)inkasem stravného z běžných účtů – hradí se předpis na celý měsíc – úhrada předem
b)místo složenky bude od 1.9.2022 vystaven podklad pro úhradu stravného – hradí se předpis na celý měsíc – úhrada předem. Platbu je nutné uhradit ihned po obdržení podkladu pro platbu stravného na začátku měsíce!
c)hotově – pouze výjimečně
Pokud budete hradit stravné inkasem z účtu je potřeba sjednat si svolení k inkasu pro ZŠ Lutín.Potvrzení o svolení k inkasu pak předložit vedoucí ŠJ.
Pokud strávník ukončí stravování ve školní jídelně úplně, musí si sjednané svolení k inkasu zrušit. Platby stravného jsou od září 2018 strhávány dopředu předpisem na všechny stravné dny v měsíci, například v srpnu na září, v září na říjen atd., a to asi k 20. dni v měsíci. Případné odhlášky budou odečteny od předpisu na další měsíc.
Číslo účtu školy (účet příjemce) pro platby stravného je 181359468/0300
Variabilní symbol strávníka neuvádějte.
Žáci 1.třídy, kteří mají sjednané svolení k inkasu z Mateřské školy Lutín, nemusí sjednávat nové. Pouze v případě, že mají omezený limit platby a povolená částka by nestačila k pokrytí stravného, je třeba svolení k inkasu upravit.
V Lutíně dne 1.9.2022
Mgr. Lenka Soušková, ředitelka školy