Šablony pro MŠ a ZŠ II
Název programu : „Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání“
Číslo výzvy: 02_18_063
Název výzvy: „ Výzva č. 02_18_063 pro Podpora škol formou zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ II. Pro méně rozvinutý region v prioritní ose 3OP“
Název projektu : „Inkluze v ZŠ Lutín II.“
Číslo projektu: CZ. 02.3.X/0.0/0.0/18_063/0012838
Celková dotace : 2 180 318,- Kč
Zahájení projektu: 1.9.2019
Konec projektu : 31.8.2021
Cíl projektu:
Cílem projektu je podpořit mateřské a základní školy a školní družiny formou projektů zjednodušeného vykazování. Výzva podpoří osobnostně profesní rozvoj pedagogů prostřednictvím dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, pomůže školám při společném vzdělávání dětí/žáků, a to možností personálního posílení – chůvu v mateřské škole, kariérový poradce, školní asistent v ŠD. . Zařazení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) do hlavního vzdělávacího proudu pomohou extrakurikulární aktivity (čtenářské kluby, kluby zábavné logiky a deskových her a doučování žáků základní školy ohrožených školním neúspěchem). V rámci tohoto projektu je zařazen také klub zábavné logiky a deskových her v ŠD.
Na projektu se aktivně podílí všichni učitelé základní školy, mateřské školy a školní drožiny.
Výsledky projektu :
- rozvoj pedagogických pracovníků (učitelů ZŠ, vychovatelů ŠD) – další vzdělávání zaměřené na inkluzi a jazykovou gramotnost,
- podpora žáků ohrožených školním neúspěchem prostřednictvím možnosti doučování. Pomoc žákům upevnit jejich zvyk provádět odpolední přípravu a podpořit zvládnutí standardů RVP – 20 skupin,
- realizace čtenářského klubu, která vede k rozvoji klíčových kompetencí – 2 čtenářské kluby,
- realizace klubu zábavné logiky a deskových her vede k rozvoji klíčových kompetencí – logického, informatického a strategického myšlení žáků – 1 klub,
- realizace klubu zábavné logiky a deskových her vede k rozvoji klíčových kompetencí v ŠD– logického, informatického a strategického myšlení žáků – 1 klub,
- práce chůvy v mateřské škole, která pomáhá pedagogickému pracovníkovi s péčí o dvouleté děti, a to zejména v oblasti sebeobsluhy dítěte, zajištění bezpečnosti a individuálních potřeb dítěte,
- práce kariérového poradce v ZŠ, který působí jako podpora žáků při hledání budoucího zaměření vzdělávání a profesní orientace
- práce školního asistenta v ŠD, která umožní poskytnout větší podporu žákům ohroženým školním neúspěchem
V případě dotazu se obraťte na koordinátora projektu: Mgr. Kateřinu Mrázkovou.