21.11.2023
Stávka
Č.j.: ZŠaMŠ/888/2023
Věc: Volno ředitele školy
V souladu s ustanovením § 24, odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) vyhlašuje ředitelka školy z provozních důvodů dne 27.11.2023 volno ředitele školy.
Důvodem je účast pedagogů i provozních zaměstnanců ve stávce. Stávky se účastní 96% zaměstnanců školy.
V tento den ze stejného důvodu rovněž přerušuji provoz školských zařízení:
Školní družina
Mateřská škola
Školní jídelna při základní škole
Školní jídelna při mateřské škole.
O důvodech stávky jsem Vás již informovala předchozím dopisem.
Mgr. Lenka Soušková
ředitelka školy
14.11.2023
Stávka V ZŠ a MŠ Lutín
Stávka v Základní škole a Mateřské škole v Lutíně
V Lutíně dne 14.11.2023
Vážení rodiče,
je pravděpodobné, že se zaměstnanci naší školy (část z nich) připojí ke stávce, kterou vyhlašuje a organizuje Českomoravský odborový svaz pracovníků školství na 27. 11. 2023. Toto právo je zakotveno v čl.27 odst. 4, Listiny základních práv a svobod
O stávce nerozhoduje ředitel školy ale zaměstnanci. Ti vytvářejí stávkový výbor a ten nejpozději tři dny před stávkou oznámí řediteli, kolik zaměstnanců se stávky účastní. Ředitel poté rozhoduje o organizaci výuky a provozu mateřské školy, provozu školní družiny, stravování, včetně možného uzavření školy.
Já osobně se plně ztotožňuji se stanoviskem Asociace ředitelů základních škol :
Stanovisko Rady Asociace ředitelů základních škol ČR ke stávce, vyhlášené Českomoravským odborový svazem pracovníků školství na pondělí 27.11.2023.
Rada se shodla na následujícím:
Úlohou ředitele školy, coby zaměstnavatele, není organizovat stávku jako takovou.
Přesto vzhledem k současné situaci, doporučujeme ředitelům škol své pedagogy podpořit, pokud se škola pro tuto akci rozhodne.
Co nás k tomu vede?
I když jsme si vědomi složité finanční situace, jsme přesvědčeni, že současná plánovaná úsporná opatření mohou výrazně ovlivnit kvalitu českého školství. Jedná se především o:
● Dlouhodobou nejistotu a nekoncepčnost v oblasti školství.
● Nedostatečné zajištění finančních prostředků na nepedagogické pracovníky, bez nichž lze za současné situace velice těžko zajistit provoz škol.
● Neřešení finanční situace neučitelských pedagogických profesí (např. školní psychologové apod.).
● Avizované navýšení platů učitelů, které neodpovídá skutečnosti.
● Snižování maximálního počtu hodin, které může škola použít pro výuku (PHmax), které se dotkne především škol, které tento nástroj využívají intenzivně ke zkvalitnění výuky. (zamezení možnosti výuky v menších skupinách, dělení ročníků do méně početných tříd…)*
● Snížení nápočtu finančních prostředků na asistenty pedagoga, bez nichž nelze realizovat probíhající inkluzi v současné podobě (omezení počtu asistentů ve škole, omezení hodin přímé podpory žáků, která se dotkne celých kolektivů tříd)*.
● Další změny, které jsou nesystémové a mohou negativně ovlivnit chod škol (například avizované snižování ONIV, sloužících mimo jiné k pořizování učebnic a pomůcek nebo vzdělávání pedagogických pracovníků apod.).
Jsme přesvědčeni, že právě v době krize lze dokázat konkrétními opatřeními skutečné priority státu.
Za Radu AŘZŠ, Mgr. Ing. Luboš Zajíc, MBA, prezident Asociace ředitelů ZŠ ČR.
*doplněno vedením školy
Pokud ke stávce dojde, nebudu zaměstnancům bránit v jejich právu.
O opatřeních, která se budou týkat provozu naší základní školy a mateřské školy Vás budu informovat, jakmile obdržím podklady od stávkového výboru naší organizace.
Mgr. Lenka Soušková
Navinuji klubko nití,
klubko pohádek a přání,
za šňůrku se děti chytí,
všechno je tu pro ně k mání.
Naučí se říkanku,
odpočinou u pohádky,
zanotují písničku,
nejraději mají hrátky.
Můžeme jim závidět,
vždyť poznají celý svět.
K - kamarádi, kroužky, koutky, kouzla, krása, karneval, kašpárek
L - láska, laskavost, lidskost, legrace, literatura, logika
U - usmívání, upřímnost, usmíření, uplatnění, um, uctivost, učení, umění
B - bezpečí, bádání, barevnost, besídka, bystrost
Í - idea, iniciativa, ideál, individualita, integrace, intenzita
Č - čistota, čestnost, četba, čtveráctví, činorodost, činnost
K - kreativita, komunikace, konkrétnost, kvalita, komplexnost
O - obrázky, otázky, odpovědi, oslavy, objevy, optimismus, originalita
Proč ,,Klubíčko“?
Stejně jako navíjíme nitku, abychom z ní vytvořili pevné, dokonale plné klubíčko, tak i naší snahou je navíjet a obohacovat schopnosti, dovednosti a poznatky dítěte, aby bylo schopno uplatnit tyto zkušenosti v životě nejen ve prospěch rodiny, ale celé společnosti.